Przejazdy kolejowe nie bez powodu znalazły swój duży udział w zagadnieniach egzaminacyjnych. Statystyka wypadków wskazuje, że są jednymi z najniebezpieczniejszych miejsc na drodze. Wiąże się to oczywiście z dużą różnicą mas i prędkości pomiędzy pojazdami kołowymi a pojazdami szynowymi. Przepisy dokładnie i jednoznacznie ustalają postępowanie kierowcy w obrębie takiego przejazdu. [Art.28 PRD]
 |
Pamiętaj !Przejeżdżając przez przejazd kolejowy zachowujesz szczególną ostrożność, czyli natężasz słuch i wzrok, szczególnie w warunkach ograniczonej widoczności (noc, zawieja śnieżna, mgła).
Jeżeli przed przejazdem widnieje znak pionowy „STOP” (B-20). Zawsze zatrzymujesz pojazd, upewniasz się, czy nie nadjeżdża pojazd szynowy, po czym, gdy nie stwierdzimy jego obecności, przejeżdżamy przez przejazd. |
 |
Zapamiętaj !W przypadku, gdy przejazd kolejowy nie jest wyposażony w zapory lub pół zapory, to przed nim jest umieszczony znak drogowy „krzyż św. Andrzeja”(G-3 lub G-4).
Znak ten określa miejsce, w którym należy zatrzymać pojazd, ale tylko podczas przejeżdżania pociągu przez przejazd. |